قیمت تخته چند لایی چینی | فروش تخته چندلایی چینی به سراسر کشور

تخته چند لایی چینی

چوب یکی از طبیعی ترین و زیباترین متریال هایی است که در ساخت مبلمان و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و در سراسر دنیا تولید می شود. یکی از کشورهایی که بهترین تخته های چوبی چند لایه را تولید کرده و در اختیار سایر جهانیان با قیمتی بسیار مقرون بصرفه قرار می دهند، کشور چین است.  تخته های چند لایی چینی از کنار هم قرار گرفتن چند لایه چوبی تشکیل می شود و کاربردهای فراوانی نیز در صنایع مختلف دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با تخته چند لایی چینی، نحوه ساخت و تولید آن و کارردها و مزایا و معایب آن ها آشنا سازیم. لطفا تا انتهای این مقاله از آسیا پاندا چوب با ما همراه باشید.

تخته چند لایی چینی چیست؟

تخته های چند لایی چینی معمولا با چسباندن سه تخته تک لایه چوبی به یکدیگر بوجود می آیند. چوب های برش خورده حاضل از تنه درختان مخصوص به کارگاه تولید تخته چند لایه منتقل شده و پوست رویین تنه درختان جدا می شود تا محصولی یکنواخت تولید شود. سپس تنه درختان درون یک دستگاه برش زننده قرار می گیرند تا به قطعات نازکی تبدیل شوند و لایه های چوبی یک تخته را تشکیل دهند. سپس با یک دستگاه پرس مخصوص لایه های نازک چوبی را آنقدر فشرده می کنند که به یکدیگر بچسبند و ساختار یکنواختی را تولید کنند. در برخی شرایط به محصول چسب مخصوص نیز اضافه می شود.

برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و لانه سازی حشرات و موجودات از بین برنده چوب یکسری افزودنی ها نیز به مواد تشکیل دهنده تخته های چوبی اضافه می شود.

در نهایت چندین تخته چوبی یک لایه داریم که با چسب هایی که با دستگاه یا بصورت اسپری در یک طرف آن ها ریخته می شود، به لایه های بعدی متصل می شوند. پس از چسباندن تعداد لایه های چوبی دلخواه به یکدیگر، مجددا تخته چند لایی چوبی درون دستکاه پرس قرار می گیرد که استحکام میان لایه ها بیشتر شده و ضخامت آن نیز به حداقل ممکن برسد. بعد از پرس کردن نیز با خشک کردن تخته ها رطوبت باقی مانده در بافت چوب تخلیه می شود تا به کیفیت آن افزوده شود. ساخت تخته های چند لایه با پختن تخته های چوبی که یک مرحله ویژه است ، پایان می پذیرد. تخته های چوبی برای افزایش استحکام به دو صورت تار و پود به یکدیگر چسبانده می شوند تا برش های متفاوت آن ها مکمل یکدیگر شده و محصولی با ماندگاری بالا و با قدرت تحمل بالا تولید شود.

مطلب مرتبط: بررسی تخته چندلایی روسی + مزایا و معایب

مزایای تخته چند لایی چینی

چین برای ساخت و تولید تخته های چوبی چند لایه از چوب درختان محکمی مانند توسکا و یا ساسنا و همچنین صنوبر استفاده می کند. این درختان در چین به همین منظور پرورش داده می شوند و چوب محکم و بدنه ای هموار و یک دست دارند. این درختان در بافت تنه خود هیچگونه گره یا خللی نداشته و تخته های چند لایه ساخته شده از آن ها نیز بسیار با کیفیت تر از سایر محصولات مشابه هستند. تخته های چند لایی چینی بسیار زیبا بوده و از کیفیت بالایی برخوردار اند. در کشور چین چسب زنی بین تخته ها با پیشرفته ترین دستگاه ها بصورت غلطکی انجام شده و به دلیل پیشرفته بودن دستگاه پرسی که برای تولید استفاده می کنند، مراحل تولید را به صحیح ترین شکل ممکن گذرانده و تخته های چند لایی محکم تر و استانداردتری میسازند.

تخته های چند لایه چینی را می توان با چسباندن روکش های متنوع در نقش ها و طرح های گوناگونی استفاده نمود. این تخته ها عایق صدا و رطوبت و حرارت بوده و در کنار مقاومت بالایی که از خود نشان می دهند، انعطاف پذیر بوده و به هیچ وجه ترک بر نمی دارند و می توان به راحتی آن ها را به هر مکانی و یا به هم متصل نمود.

مطلب مرتبط: بررسی تخته چند لایی اندونزی + مزایا و معایب

معایب تخته چند لایی چینی

تخته های چند لایی چینی در کنار مزایای بسیار خود، معایب بسیار کمی نیز دارد که در صورت استفاده از آن، باید نسبت به معایب اندک آن نیز آگاهی داشته باشید. اولین نکته این است که ممکن است کیفیت تخته چند لایی چینی با توجه به صنعت و محیطی که آن را به کار میبرید، متفاوت باشد. تخته های چند لایی بطور کلی در دسته بندی تخته های چند لایی دریایی ، تخته چند لایی داخلی ، تخته چند لایی نرم ، تخته چند لایی انعطاف پذیر ، تخته چند لایی ساختمانی و تخته چند لایی هواپیما تقسیم می شود.

این دسته بندی بر اثر تغییراتی در مراحل ساخت برای تخته چند لایی مناسب هر کاربرد انجام شده است. شما نمی توانید تخته چند لایی که کاربرد دریایی دارد و برای ساخت قایق ساخه شده است را در ساخت قفسه های چوبی تزئینی داخل منزل و یا در ساختار هواپیما استفاده نمایید زیرا وزن بیشتری دارند و ممکن است هنگام قرار گرفتن در ارتفاع به علت وزن بالا سقوط کنند. بنابراین از تخته های چند لایی چینی نمی توان در هر موقعیتی استفاده نمود.

از طرف دیگر در صورتی که روند تولید به درستی طی نشده باشد، ممکن است افزودن ترکیباتی که موجب عدم نفوذ حشرات و موجودات آسیب زننده به بافت چوب می شود به درستی به ترکیبات اضافه نشده و پس از مدتی چوب تغییر رنگ بدهد و بافت آن نیز تخریب شود. همچنین ممکن است  بدن انسان نسبت به تخته های چوبی که روند تولید را بطور دقیق طی نکرده اند، واکنش پوستی نشان دهد. به همین دلیل لازم است که راه های خرید تخته چند لایی چینی اصل را دانسته و بهترین و با کیفیت ترین آن ها را تهیه نمایید.

مطلب مرتبط: بررسی تخته چندلایی مالزی + مزایا و معایب

سخن آخر

تخته های چند لایی چینی یکی از برترین متریال های چوبی موجود در بازار است که در صنایع بسیاری به کار برده می شود . این تخته ها را می توان در ابعاد مختلفی تهیه کرد و برای ساختمان سازی، ساخت صنایع دریایی مانند کشتی ها و قابق ها، ساخت میبمان و کمد ها، ساخت چهارچوب برای بتن ریزی، ساخت قفسه های چوبی، ساخت انواع جعبه های چوبی در همه ابعاد و … به کار برد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *