قیمت تخته چند لایی مالزی | ارسال به سراسر کشور

تخته چند لایی مالزی

تخته چند لایی، محصولات چوبی هستند که از صفحات نازک چوبی، به صورت لایه لایه با چسبهای مخصوص و ضدآب، طی فرایند پرس، به یکدیگر فشرده شده‌اند. این محصول بسیار پرمصرف، که در بازار به پلای وود شهرت دارند، در هر کشوری متناسب با درختان خاص خود تولید میگردند. با این که کاربردهای تخته چند لایی، تقریبا یکسان می‌باشد اما کیفیت و نتیجه‌ی کار با هر نوع تخته یکسان نخواهد بود. یکی از کشورهای تولیدکننده تخته چند لایی، مالزی می‌باشد که باتوجه به شرایط اقلیمی خاص خود، توانسته محصولی بسیار باکیفیت، زیبا و مستحکم روانه‌ی بازار جهانی کند.

پلای وود یا تخته چند لایی مالزی در ابعاد ۲۴۴× ۱۲۲ و با ضخامتهای متفاوت از ۳ تا ۱۸ میلی متر وارد بازار شده‌اند که میتوانید با توجه به نوع نیازتان، انتخاب و از فروشگاه آسیا پاندا چوب خرید نمایید.

تخته‌های چند لایی‌ خارجی مانند مالزی بیشتر از چوب‌های سفت و سخت یا چوبهای سوزنی برگ تولید میگردند که طبیعتاً هم سبب مقاومت بیشتر خواهند شد و هم قدرت تحمل و تاب‌آوری آنها در دراز مدت بهتر می‌باشد. به همین جهت از تخته چند لایی مالزی بیشتر برای صنایع سنگین و سخت استفاده میگردد.

مطلب مرتبط: تخته چندلایی روسی

فرق بین تخته چندلایی مالزی و پلای وود روسی

تفاوت این دو محصول تولیدی را میتوان از دو لحاظ مورد بررسی قرار داد:

از لحاظ ویژگی‌های ظاهری

رنگ لایه‌های رویی در هر دو تولیدی متفاوت است، در مدل روسی متمایل به رنگ زرد و کرم بوده، اما نوع مالزی بسته به نوع درخت میتوان شاهد رنگهای متفاوتی بود. در موارد ضد آب معمولا به رنگ روشن می‌باشد که اصطلاحا مالزی سفید نامیده میشود. تخته چند لایه مالزی معمولی نیز در رنگ‌های متمایل به اخرایی و آجری روشن در بازار موجود هستند.

مورد بعدی چینش لایه‌ها است که در مدل روس، همانند ویفر، لایه‌ها منظم و موازی به روی هم قرار گرفته‌اند ولی در میان لایه‌های تخته چندلایی مالزی، اعوجاج دیده میشود که از زیبایی آن در مقابل تخته‌های روسی کاسته است.

سطح تخته‌های چند لایی مالزی، گره ندارد، در حالیکه، پلای وودهای روسی، با توجه به درجات مختلف، بدون گره بابا گره هستند.

از لحاظ ویژگیهای فنی

تخته‌های روسی در مقابل ماشین‌کاری و بهره‌گیری از انواع دستگاههای برش، نسبت به تخته‌های مالزی، توانایی بیشتری دارند.

اگر بخواهیم از لحاظ استحکام بررسی کنیم هر دو در سطحی نسبتا مساوی قرار دارند. البته این مقایسه در حالت کلی است و وابسته به کارخانه تولیدکننده و  سطح کیفیت میتوان تفاوتهایی را مشاهده کرد.

مزایای تخته چند لایی مالزی

تخته چند لایی مالزی برای استفاده در قالب بندی

· از آنجایی که پلی وود مالزی جزو چوبهای سخت محسوب میگردد، از استحکام فوق‌العاده و مثال زدنی برخوردار است. به همین جهت برای انجام موارد سخت، حتی اجرای بتن، بهترین گزینه است.

· تخته چند لایی مالزی به دلیل کیفیت و جنس چوب، کاربردهای گسترده‌ای دارد و ردپای آن را به طرز مؤثری میتوان در فضاهای ساختمانی تا نیازهای صنعتی و ساخت تجهیزات خانگی و اداری پیدا کرد.

· در دو نوع روکش‌دار و بدون روکش در بازار موجود هستند.

· دارای ضخامت‌های متفاوت است که میتواند برای انواع صنایع کاربرد داشته باشد.

· در برابر آتش و رطوبت، مقاومت قابل توجهی از خود نشان میدهد.

· این نوع تخته بسیار سبک هستند و محصولات تهیه شده از آنها قابل حمل آسان می‌باشند.

معایب تخته چند لایی مالزی

۱- تخته‌های چند لایی مالزی از نوع ضدآب با توجه به استفاده از چسبهای WBP به هنگام لیزر شدن، تولید بو و دود زیادی دارند و لبه کار حالت سوختگی پیدا میکند.

۲- از آنجایی که این محصول از کشور مالزی صادر و به کشور ما وارد میشود، علاوه بر هزینه‌های جابه‌جایی، قیمت ورودی میتواند با توجه به بهای ارز، بسیار افزایش پیدا کند.

تخته چند لایی مالزی ساده و ضدآب

تخته چند لایی مالزی ضد آب

پلای وود ضدآب مالزی یا WBP (water boil proof ) در واقع تخته‌های چند لایه مقاوم در برابر آب و رطوبت هستند. برای ساخت این نوع تخته از چسبهای فنلیک و فرمالدهیدی استفاده میشود که حتی در اثر قرارگیری آب جوش هم، از یکدیگر باز نمی‌گردند. هرگاه بر روی تخته چند لایی مالزی عبارت WBP را مشاهده نمودید، بدانید که این محصول ضدآب است. در مقابل تخته‌های چند لایی دیگری وجود دارند که به پلای وود معمولی (regular) و یا تجاری (commercial) شهرت دارند. در این محصول نوع چسبهای استفاده شده  ضداب نیست و تنها در برابر رطوبت مقاومت دارند.

طرز تهیه تخته چند لایی مالزی

پس از قرار دادن ورقهای نازک چوب بر روی هم و ریختن چسب در میان لایه‌ها، نوبت به فشار و حرارت می‌رسد که با کمک ماشین‌آلات مخصوص و دستگاههای پرس، انجام میگیرد. تخته‌های ایجاد شده یا از قبل برش خورده و در حال حاضر منظم هستند و یا در این مرحله برای تنظیم ابعاد و یک‌دست قسمتهای اضافی ان برش داده میشود.

پس از ان باید در محیطی باز قرار گرفته تا چسب و رطوبت اضافی ان، خشک شود.

تخته چندلایی مالزی از دو بخش اصلی، بخش رویی با عنوان لایه خارجی یا نمایی، لایه‌های مرکزی یا مغز تخته تشکیل شده است که کیفیت کار را میتوان با همین دو بخش اصلی سنجید.

قیمت خرید تخته چند لایی روکشدار مالزی

قیمت تخته چند لایی مالزی و در مقایسه با قیمت پلای وود روسی ارزانتر است اما همانطور که در قسمت مقایسه مشاهده کردید، از بسیاری لحاظ برتری‌ دارد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت میتوان به مواردی چون خام یا روکش‌دار بودن، معمولی یا ضدآب بودن، تعداد لایه‌ها، درجه کیفیت و ابعاد پلای وود نیز اشاره کرد. علاوه بر این قیمت ارز نیز با توجه به اینکه، پلای وود مالزی یک محصول وارداتی است، میتواند قیمت را افزایش یا کاهش دهد.

سخن پایانی: همانگونه که پیش‌تر مطالعه نمودید، تخته چند لایی مالزی از جمله نمونه‌های برجسته در بازار است که کمتر کشوری قابلیت تولید، نوع مشابه آن را دارند. در واقع پلای وود مالزی، نماد تمام ‌عیار از یک تخته چند لایه ایده‌آل با بسیاری از قابلیت‌های فنی و ظاهری می‌باشد. با توجه به تفاوتهای ابعاد، ضخامت، کیفیت و برند پلای وودهای مالزی، حتما پیش از خرید، نوع نیاز خود را مشخص نموده و متناسب با آن انتخاب صحیح‌تری داشته باشید. حتما قبل از خرید به معتبر بودن فروشگاه توجهات لازم را داشته باشید.برای مطالعه بیشتر:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *